Edebiyat Dünyamız

Edebî Medeniyet:Ebedî Medeniyet (ISSN 2587-2435)

  
  

lamelif“Varlığın bana yetmezken,

yokluğunla avunmak zorundayım.” der Mevlâna…

Ve ekler; “Ya al götür kalanımı

ya da gel tamamla eksik kalan yanımı.”

Tolstoy’un “İnsan ne ile yaşar” sorusunun cevabı olmalı hayatımızda. Eksik kalan yanımızı da tamamlayan… Sessiz haykırışlarımızı O’na duyuran bir şey... Çağımızın Leyla ile Mecnun masalı diyebileceğimiz “Lâmelif” gibi zarif bir eserle, o şeyi -AŞKI- hissettiren Sahura Yağmur Arıcan, yüreğimizde hoş bir seda bırakırken çokça hüzünlendiriyor bizi... Mecnun’u Leyla, Kerem’i Aslı ile tamamlayan aşk, kalbimize kök salıveriyor. Ve “İnsan ne ile yaşar” sorusunun cevabını buluyoruz bu kitapta.

Geçici tutkuların, alışkanlıkların ve heveslerin aşk sanıldığı, aşkın örselendiği ve her şeyin bu kadar çabuk tüketildiği çağımızda, aşkın kutsallığına, samimiyetine ve değerine dikkat çekiyor Lâmelif … Aşkın sonsuzluğunda kalabilmek için “Bezm-i elestten hesap gününe ben hep senin yanında olacağım” diyerek aşkı ölümsüzlüğe götürürken bizleri de yeniden yüreğimize davet ediyor Arıcan… Ve gerçek aşkı iliklerimize kadar yaşatıyor.

Heyecanın, mutluluğun, bir o kadar da hüznün kol gezdiği; ama hiçbir uzaklığın hatta ölümün bile ayıramadığı iki ruhun ‘bir’ olmasını ve aşkın samimi yolculuğunu okuyoruz Lâmelif’te... Kerem ile Aslı efsanelerden çıkıp geliveriyor yanımıza; bizi tamamlayacak ruhla bütünleşiveriyoruz. Ne zaman aşktan yana söz açılsa Lâmelif dökülüyor dilimizin ucundan…

Bazen yazarın kundurasından düşen bir çivi oluyoruz Lâmelif’i okurken, bazen toprağa hasret bir yağmur… Yer yer bir cümle vuruyor bizi: “Sana âşık olmadığımı söylesem kim inanır, üstümden başımdan akıyor gözlerin…” Bizleri derinden sarsan bu eseri sizlerle buluşturacak olmanın gurur ve heyecanını yaşıyor; sözü “Lâmelif”e bırakıyoruz.

Çimke Yayın Grubu (K.ATICI)

Sahura Yağmur Arıcan 
ÇİMKE YAYINLARI

Yayın Tarihi 2017-04-13
ISBN 6056731426
Dil TÜRKÇE
Sayfa Sayısı 208


‘Lâm ile Elif’ gibiyiz biz. Birbirimize sarılmışız,
bir olmuşuz. Hangimiz ‘Lâm’ hangimiz ‘Elif’
bunu kim bulabilir? Lâm ile Elif’ yok artık ‘Lâmelif’ var.
Şimdi hangi harf girebilir aramıza?
Hangi harf bozabilir birliğimizi?
Öncemizde ve sonramızda hangi harf tutunabilir?
Başka sese başka nefese ‘Lâ’ olmuşuz.
***
Şimdiye kadar Mevlânâ Celâleddîn, Şems, Kerem ile Aslı, Yusuf ile Züleyhâ, Leylâ ile Mecnun, Hurşit ile Malımehri kendilerini çağıran aşka daldılar. Şimdi ise Sahura Yağmur Arıcan “Lam ile Elif” ‘Lamelif’ ile geldi.

“Aşk” adres sormaz, “güzel çirkin” demez, “şah sultan” dinlemez… “Geliyorum” da demez, “gidiyorum” da... “Aşk bir rıza lokmasıdır” yiyebilen yer… Aşkı taşımak ise âşık olmaktan daha zordur; yürek ister. Sahura Yağmur Arıcan, “Lamelif”inde yüreğini ortaya koymuş. Aşk, Lam ile Elif’in koluna girmiş dev nakkaşların elinden çıkma minyatürler eşliğinde kalbimize yürüyor. Minyatür ve şiirsellikle bütünleşmiş, emsali nadir görülen zarif ve derinlikli sunumuyla kendi türünde bir ilk ‘Lamelif’. Eğer ‘Lamelif’ ile aşk yolculuğuna çıkacaksanız bahtınız açık olsun güzel okuyucu! Uğurlar olsun…
Seyit Küçükbezirci


SAHURA YAĞMUR ARICAN KİMDİR?

Konya’nın Beyşehir ilçesine bağlı Karaali köyünde doğdu. İlkokulu Karaali’de, ortaokul ve liseyi Beyşehir’de okudu. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik bölümünden mezun oldu. Fakülteye devam ettiği yıllarda, “Çağdaş Sanatlar Akademisi” tiyatro kursunu bitirdi. Gazi Üniversitesi’nin açmış olduğu fotoğrafçılık kursu ve Türkiye Yazarlar Birliği’nin düzenlemiş olduğu “Yazarlar Okulu”nu tamamladı.

Sahura Yağmur Arıcan, 1995 yılında Türkiye gazetesinin açmış olduğu liseler arası şiir yarışmasında Türkiye birinciliği, 1998 yılında Esra Film’in düzenlemiş olduğu sinema ve dizi film sinopsis yarışmasında dizi film dalında “Akşam Yıldızı” isimli eseriyle Türkiye üçüncülüğü aldı. Türk Kütüphaneciler Derneği Konya Şube Başkanlığını yürüten yazarın “Aşkın Kanatları Âdem ile Havva” (2013) ilk kitabı. İkinci kitabı olan “Lamelif” 28 Mart 2017’de okuyucuyla buluştu. “Ben bir kitap işçisiyim.” diye kendini ifade eden Sahura Yağmur Arıcan, en büyük tutkusu olan kitapların dünyasındaki yolcuğuna devam etmektedir.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

Kitap mı Yazdınız?

kitapyazma
Yeni Sabah Gazetesinin 2 Ocak 1946 tarihli nüshasından kestiğim ve çok sevdiğim “Gürcü Tarih Bilginlerine” isimli bir şiiri, o günden...
Büyük sanatçılar, dünyamızı sıradan ölçülerin üstüne çıkaran dil ustalarıdır. Onlar, duygu ve düşünce dünyamızı millî kültürün taşıyıcısı olan dil...
Yirmi yaşımızı dolduralı bir iki seneden fazla olmamıştı; beylik kalıplar, beylik oyunlar, beylik dünyâlar içinde bunalmış kalmış olan şiire yeni...
Bir kimse, bir hâl veya nesnenin başka bir kişi veya şey üzerindeki tesirine genel anlamda ‘etki’ diyoruz. Kişi, durum ve...
Sürekli kişisel gelişim geyikleriyle konuşan, davranan insan tiplerinin ortaya çıkıp çoğalması ile liberal ve neoliberal sistemlerin çok yakın ilişkisi vardır.Okuduğu...
13.yüzyıldan günümüze huzur, muhabbet nefesleri. Bir Hazine'ye Şeyh Sadreddin Konevî'ye yaklaşım denemesi. "Sessizliğin kapıları ve gözleri var. Bütün kapılardan geçmek istiyordu...
Sabaha karşı Sarı İbik’in sesi ile uyandı herkes. Tarlaya gidilecek, bostan çapalanacak. Toprak içinde ayrık otları temizlenecek. Bugün çok...
Kar uyuşuk, isteksiz ve zevksiz yağıyordu. Hava, gökyüzü ile yeryüzünün arasını dolduran boşlukta katılaşmış, zaman katılığında erimişti ve kar bu...
Sultan I. Kılıç Arslan’ın nehirde boğularak gelen hazin şahadeti (Sultan I. Kılıç Aslan, 600.000 kişilik Haçlı ordusunun 500.000 kişisini Anadolu yaylalarına...
‘Aslında hiçbir şey, iyi veya kötü değildir. Her şey, bizim onlar hakkında neler düşündüğümüze bağlıdır.’ Öncelikle buna inanmalı; işe öyle...
‘Hâl, dilden güzel anlatır.’ aslında… Hâl-i pür melalimiz ortada. Anlaşılmamaktan şikayet ediyoruz sürekli. Herkes bizi anlamıyor ama biz kimi anlıyoruz diye de pek...
Abdürreşid İbrahim'in fikir ve aksiyon çerçevesini Eşref Edip şöyle belirlemektedir: "Takip ettiği siyaset, Türk müslümanların Türkiye namı altında ve bir...
Rodrigo, "Endülüs’e Ağıt" isimli bestesiyle oryantalizm ziftine bata çıka yol almaya çalışan münevverlere kaybolduğu dönüş yolunu göstermek için sesten bir...
Benim mahzun bakışlı Kerkük’üm, Kanadı kırık güvercinim, Yaralı ceylanım… Sen zor günlerimde hep yanımda oldun; Balkan’da, Yemen’de, Hicaz’da, Kanal’da, Çanakkale’de… Hep yanımdaydın, yanı başımdaydın,...