Edebiyat Dünyamız

Edebî Medeniyet:Ebedî Medeniyet (ISSN 2587-2435)

  
  

malikalkanİsmet Atlı Ağabey vefat etti, duydunuz mu?

Benimki de lâf mı yani, elbette duymuşsunuzdur.

Günlerce başta TRT olmak üzere bütün televizyon kanalları verdi, İsmet Atlı ile ilgili özel programlar yaptılar, tanıyanlar konuştu, hayatını anlattılar.

İsmet Atlı aynı zamanda gazeteci idi, bu yüzden hemen hemen bütün gazeteler haber yaptılar, köşe yazarları köşelerinden yazdılar.
Sporcu olduğu için ilgili bakandan spor camiasına kadar spor otoriteleri konuştu.
Meselâ dediler ki;
"Çok büyük bir güreşçiydi, defalarca dünya ve olimpiyat şampiyonu olmuştu, ay yıldızlı bayrağımızı dalgalandırdı, şeref kürsülerinden inmedi, Türk Milleti'nin göğsünü kabarttı."

Şah zamanında İran'lıların efsanevî, sırtı yere gelmeyen, sağlığında heykeli dikilen, dünyaca ünlü pehlivanları Tahti'yi yendi. Bunun üzerine İran'da heykelin üzeri örtüldü ve üç günlük yas ilân edildi."
"TRT tarihinde ilk defa bozlağı İsmet Atlı okudu."
"İyi bir yazardı, iyi bir şairdi, iyi bir insandı, ömrünü güreşe vermişti."
"Yaşar Doğu'nun antrenörlüğünü yaptığı Güreş Millî Takımı'nın kaptanı idi."
"Atları çok sever ve çok iyi bilirdi."
Günlerdir gazeteler, televizyonlar İsmet Atlı'yı anlatıp duruyorlar.
Vefa bu işte...
Liseli yıllarda şiir yazmaya çalışırdım, Eskişehir'den Adana'ya üniversite okumaya gidince hele 1975-1980 yılları arasında talebelik yapınca şiire vakit kalmadı. Daha sonra da iş, güç, dünya telaşesi...Ta 1998 yılına kadar.
Bir gazetede Adana'da Güreş Şiiri Yarışması yapılacağını okudum.Adana'yı da özlemiştim.Belki dereceye girersek Adana'ya gideriz diye düşündüm bir şiir yazmaya çalıştım.

GÜREŞE DAİR

Kimimiz yün kazağız, kimimiz merserize,
İçimden geçenleri söyleyeceğim size,
Kimi bulgur kaynata, kimi ipe un dize.

Şimdi minderde değil piyanodadır tuşlar,
Eşek desen adama eşip ekmeye başlar.

Öyle kafalar var ki zemheride yaz arar,
El değmemiş ne desek? Genelevde kız arar,
Kaz kanadını sorsak, kümes arar, kaz arar.

Düşünmek yok, fikir yok, ne imiş adam olmak?
Aklından geçirdiği yolunacak kaz bulmak.

Çift dalmak moda oldu, gaye kurtarmak günü,
Eski böyleydi desen, zaten bilmiyor dünü,
Çivi yukarı desen, aklındaki İnönü.

Gencecik fidanlarda bırakmadılar dalı,
Adalı'yı bilmez ki tam Hayırsızadalı.

Suyu aramak için çöl bulup da eştiler,
Gölge yapıyor diye çayırları biçtiler,
Doğruya sünger çekip eğrilip su içtiler.

Denizaltı olanlar balıklamada dalar,
Her kamışı ney sanan zurnayla peşrev çalar.

Her yer kral sofrası, ama lâkin doyan yok,
Çil çil altın versen de üşenirler, sayan yok,
Son Hamza’yı saymazsak Hamza ismi koyan yok.

Sığınacak yer arar babasız kalan öksüz,
Yalnız kavak yetişir, yere sokarsan köksüz.

Şimdi her şey normal, ne kalpak var, ne fes var,
Paris var, Washington var, Uzakdoğu, Cannes var,
Nemrut, Perge, Sümele, Kapadokya, Efes var.

Onun için pehlivan doğurmuyor analar,
Pehlivanlar yok diye delileşti danalar.

Eşkıya masalarda kesmek ister yolumu,
İş yaptırmak istemez, bırakmaz sağ kolumu,
Sade vücutlar değil, beyin de yağ tulumu.

Yağlanmak yağ çekmektir, deste, para onlara,
Konuşurlar her şeye bakarak neonlara.

Neonlar galip geldi, ışıklar şimdi nursuz,
Kaleler ağ bağladı, hem direkli, hem sursuz,
Ayılar bağ arıyor, girmek için destursuz.

Taşları bağlamışlar, salmışlar köpekleri,
Sevinçten dört köşeler, çan çalar etekleri.

Biz Everest peşinde, onlar zaten düzdüler,
Kini elek yaptılar, kötülüğü süzdüler,
Ellerinde giyotin derimizi yüzdüler.

Bize meze yap diye et de gitti kasaba,
Akıllar Kaf dağında, gelmiyor hiç hesaba.

Bunlar biraz gerçek de, biraz şaka elbette,
Ama elimde değil, suç bendeki hasrette,
Güreşin aşıkları biliyorum nöbette.

Nöbetten kaçanların var git yüzüne tükür,
Sarhoşluk uzundu ya, Ayık’ıyoruz şükür.

Müsabakada rakip karşımızda erirdi,
Sonunda da göndere bayrağım çekilirdi,
Bayram Doğu’dan Akar, Atlı’larla gelirdi.

Eskiden bayram çoktu, düştüler zürriyetten,
Şimdi yılda iki kez, o da mecburiyetten.

Yiyip içtiklerimiz kola, pizza, pastaydı,
Salgın kafalardaydı, doktorlar da hastaydı,
Epeyce bir süredir tarlalar nadastaydı.

Üstte gök çökmedi bak, altta yer delinmedi,
Titreyip kendimize dönme zamanı şimdi.

Bir müddet sonra İsmet Atlı Ağabey telefon etti.Bir dünya şampiyonu ile konuşmak ne kadar zor ve hoş idi.Güzel sözler söyledikten sonra şiir jürisinde devlet memurları olduğundan bahisle bu şiiri önlerine koymayalım dedi. "Ama sizin orada Rasim Köroğlu var, onunla tanış" diye de ekledi.(Rasim Köroğlu bu yarışmada birinci oldu, bir başka vesile ile bizde Adana'ya gittik.Rasim ödül alırken fotoğrafını çekmemi istemişti. Rasim hariç, tavan dahil her yerin fotoğrafını çekmişim, oh olsun)
Benim şiire yeniden başlamam da İsmet Ağabey sayesinde oldu...
Muhtelif zamanlarda konuşmak, bir araya gelmek nasip oldu. Gençlerle yaptığımız toplantılarda telefonla da olsa hatıralarını dinlerdik, bize şiir okurdu, "atı Türkiye'de en iyi bilen üç kişi varsa biri benim" demişti, at ile yaptığı güreşi anlatırdı.
İsmet Ağabey geçen Cuma günü defnedildi, tam bir hafta oldu, Allah rahmet eylesin.
İsmet Abi sen gani gönüllüsün, kusurumuza bakma..
Bu toprağı vatan yapanlara, geçmişimize rahmetlerle...

Mehmet Ali KALKAN

Bu yazarın diğer makaleleri

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

TEDBİR

‘Düşüne düşüne görmeli işi / Sonradan pişman olmamalı kişi’, ‘Eşeğini sağlam kazığa bağla da…’ ifadelerini, eminim, sık duymuşsunuzdur. Tedbiri ve tedbirli olmayı anlatır bunlar ve...

KADİM LİTERATÜRDE DİLİN “İLÂHİ CİHETİ” ve ANTİK TABLET…

İnsanlık sadece bu çağda değil, târihin her devrinde kadim literatüre aynı suali sormuştur; İnsanın ve dilin kökeni ne? Dilin ilâhi ve beşerî ciheti târihçilerden ziyâde, kadim...

HAYY DEDİN ve DİRİLDİM!

Efendim! Hayy dedin ve dirildim! Hayy dedin! Ben bir zemberekteydim… Hayy dedin ve ben çark ettim! Meğer bir cezbe hâlinde yıllarca dönerken kelimelerim, etrafında çark ettiğimin farkında bile değilmişim. Öylesine...

ALİ AKBAŞTA SILA HASRETİ

Ali Akbaş, Türkiye’de hayli zamandır işleyeduran entellektüelleştirme mekanizmasının -tepeden tırnağa- içinden geçtiği halde, Anadolu insanının sıcak, sade, yumuşak yönlerini mizâcının aslî unsurları olarak saklamayı becerebilen...

ŞEHZÂDE MUSTAFA HADİSESİ

Bir şehzadenin, hem de devrin padişahı olan babası tarafından öldürülüşü ve bu hadisenin akabinde bir çok şairin bunu şiirlerinde işlemesi edebiyat tarihimiz açısından olduğu kadar...

SOSYAL MEDYANIN KAYPAK ZEMİNİ

Twitter ve Facebook şeklinde muhtelif ortamları bulunan sosyal medya bir iletişim ağı olarak bütün insanlığın gündelik hayatına derinlemesine nüfuz etmiş yeni bir olgudur. Sosyal medyayı...

PROF.DR.CAN ÖZGÜR

1962 Eskişehir doğumlu. İlk, Orta ve Lise tahsilimi Eskişehir’de tamamladı. 1985 yılında İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldu. Aynı yıl mezun olduğum...

YAPI, ANLAM VE KÖKENLERİ BAKIMINDAN AZERBAYCAN TÜRKÇESİ…

Söz varlığını oluşturan unsurlardan renk adlarını incelemeyi ve değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışmada yapı, anlam ve köken bakımından Azerbaycan Türkçesindeki renk adlarının oluşum şekilleri ve özellikleri...

NUREDDİN YILDIZ HOCA'NIN YILDIZI ITRÎ İLE NEDEN BARIŞMA…

Tabloda bir hoca…Arkasındaki kütüphanede hadis, siyer, fıkıh ve tefsir gibi okunmayan, okunsa da anlaşılmayan, ezberlense de unutulan cilt cilt kitapların maşerî bekçisi... Hatta otoritesi… Yıllardır...

TÜRK ŞİİRİNDE NAZIM BİÇİMLERİ VE TÜRLERİ

Nazım Birimi Şiirde iki temel unsur vardır.Bunlar “biçimsel(dış)” ve “içeriksel(iç)” olarak sınıflanabilir. Biçimsel unsurların başında nazım birimi gelir. Şiiri oluşturan dize kümelerin “nazım birimi” denir...

OYSA CEMİYET HAYÂTI DENİLEN BU ÇAĞDAŞ ÇÖLDE KALBİN KALB…

Hiç sizi yaralayanı, öldürmek isteyeni, elinin çamuruna, yüzünün karasına bakmadan affettiğiniz oldu mu? Hayır mı?  “Sevgiyi senden öğrendim…” diyor şarkılar… Yalan! Gerçekte bir sevgi ve aşk varsa o, dünyanın...

TÜRKLÜK KAVRAMI VE SÖZLÜĞE BAKMAK

Herhangi bir sözün anlamını öğrenmek istediğimiz veya sözün ne anlama geldiği konusunda tereddüde düştüğümüz zaman sözlüğe bakarız. Sözlükler bunun için vardır. Çok iyi bildiğimizi sandığımız...

ZAMAN, DİL VE EĞİTİM

Zaman acımasızdır. Kendine ayak uyduramayanı affetmez. Zamanın gerekliliklerini yerine getiremeyen hemen her kurum yok olmaya mahkûmdur. Değişen şartlara uyum sağlamak isteyenler bünyesine her gün fikri ve maddi...

BİR YOLCULUK HİKÂYESİ

Sevdik birbirimizi, yakışmıştım ben sana. Gölgen gibiydim daima yanında, daima seninle. Yazın o kavurucu sıcaklarında, yollarda ahh!  o yollarda. Torosların kıvrım kıvrım inceliğinde, mis kokulu...

HALK HİKÂYELERİNDE MİTOLOJİK SAYILAR VE RENKLER

Mitolojinin zengin dünyası içinde yer bulan sayılar ve renklerin görünümleri halk hikâyelerine de yansımıstır. Böylece hikâyelerde islenen sayılar ve renkler, mitolojik kökenli olmalarından dolayı, hikâyelere...

PEYAMİ SAFA-1

Şair İsmail Safa'nın oğlu ve «Mahşer», «Bir Akşamdı», «Şimşek», «Fatih - Harbiye», «Dokuzuncu Hariciye Koğuşu». "Bir Tereddüdün Romanı», «Biz İnsanlar" romanlarının müellifi Peyami Safa'ya otuz...

BIRAKIN OYNASIN ÇOCUKLAR

Bir gün seminere başlamadan önce kısa boylu güler yüzlü birisi geldi, Hocam elinizi öpmek istiyorum, dedi. Ben el öptürmekten pek hoşlanmadığım için, yanaktan öpüşelim, dedim...

SANAT NİÇİN GEREKLİDİR?

“Sanatı olmayan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.” Mustafa Kemal Atatürk Çağdaş estetikçilerden Suzanne Langer “sanatçının dile getirdikleri kendi duyguları olmayıp, insan duyguları hakkında bildikleridir,” diyor...

İKİ KAVRAM: MİLLİ EGEMENLİK VE CUMHURİYET

Her millet, bugününü kendi iradesi doğrultusunda yaşamak, geleceğini de aynı iradeyle kurmak ister. Eğer bir toplum bu iradeyi kullanma bilincine ulaşmamışsa, hele hele onu başka...

KIZDIRAMAZSIN BENİ!

Doğrusunu söylemek gerekirse şimdiye kadar hiç duymadığım bir cümle: “Kızdıramazsın beni”. Bilakis sabır törpüsü olduğum durumları hatırlıyorum. Oysa Nasreddin Hoca fıkraları yakından baktığımızda kulağımıza fısıldar...

ÖĞRETMENE MEKTUP

SEVGİLİ ÖĞRETMENİM, Beni tanıdığını, beni anladığını biliyorum. Sana güvenerek içimden geleni seslendirmek istedim: Hayat bu, kimi ağlar kimi güler; sen gülümse öğretmenim. Özün güldükçe yüzün gülüyor. Her...

MİLLÎ EDEBİYATIN ÖNCÜSÜ: MEHMET EMİN YURDAKUL

1921 yılında, Türkiye bir ölüm-kalım savaşı içindedir. Milletin tek umudu Mustafa Kemal Atatürk’tür…Anadolu’nun dişini tırnağına takıp Kurtuluş Savaşı’na “Ya istiklâl, ya ölüm!” parolasıyla katıldığı günler, Ankara’ya bir...

OSMAN YÜKSEL SERDENGEÇTİ

“Volkan gibi lâv atmış, ne susmuş ne sönmüşüm Ben bir fikir uğruna çılgınlara dönmüşüm!... ”Hacmi küçük olmasına rağmen, gerçekten büyük bir dâvayı, mazisini kaybeden bir...

MİLLİ EGEMENLİK

Egemenlik, TDK sözlüğünde; ‘’Milletin ve onun tüzel kişiliği olan devletin yetkilerinin hepsi, hükümranlık, hâkimiyet.’’ anlamında kullanılmaktadır. Başka sözlüklere de bakıldığında aynı ifadeyle karşılaşmak mümkündür: ‘’...

AZERBAYCAN, İRAN VE TÜRKİYE TÜRK HALK HİKÂYELERİNDE ERZ…

Türk halk hikâyelerinde mekân unsuru olarak şehirlerin, bu cümleden olarak Erzurum şehrinin önemli bir yeri vardır. Bazı halk hikâyelerinde ad, sıfat olarak görev alan Erzurum...

İRFAN ORGA - BİR TÜRK AİLESİNİN ÖYKÜSÜ

Kitapta savaş öncesi, savaş dönemi ve savaş sonrasında bir Türk ailesinde yaşanan değişmeler ve çektikleri ızdıraplar anlatılmaktadır. Yazar ve ailesi Sultanahmet Camisinin arkasında bir çıkmaz sokakta...

ÂŞIK PAŞA’NIN TORUNU, ÜLKÜCÜ BİR AYDIN: ÂŞIK PAŞAZADE

Ali Alper ÇETİN Onbeşinci yüzyılda Fatih Sultan Mehmed’le birlikte İstanbul’un fethini yaşayan, o günlerin hatıralarını yalın bir Türkçeyle yazdığı “Tevarih-i Âl-i Osman- Osmanoğulları Tarihi” adlı eseriyle bize...

CENGİZ AYTMATOV

(d. 12 Aralık 1928, SSCB - ö. 10 Haziran 2008, Almanya). Türk Dünyası'nın ünlü yazarlarından.[1]. Dünya edebiyatında tartışılmaz bir yere sahip kitaplarıyla Türk kültür zenginliğini...

PROF.DR. RAHMİ KARAKUŞ İLE FELSEFE VE TÜRK FELSEFESİ ÜZ…

Değerli Hocamız Prof.Dr. Rahmi Karakuş ile “Felsefe, dünya görüşü, ideoloji, Türk düşüncesi, bir Türk felsefesi ortaya konulabilir mi, imkânlar, prensipler, değerler…” üzerine konuştuk. Hocamız geleceğe...

NÎGÂRIM DİLBERİM YÂRİM NEDÎMİM MÛNİSİM CÂNIM - NESİMÎ

(XIV. YÜZYIL) Nîgârım dilberim yârim nedîmim mûnisim cânım Refîkim hem-demim ömrüm revânım derde dermânım Sevgilim, dilberim, yârim, alışığım, canım; Yoldaşım, ayrılmazım, ömrüm, ruhum, derde dermanım

ÇAM KOZALAĞININ İSYANI - ÖYKÜ

Çam ağacı mutluluk içinde yemyeşil ormanda, sarı yıldızların altında huzurlu yaşıyordu. Çalışan diğer ana baba çam ağaçları gibi; --Huzur dolu günler gelip geçti. Ne zaman mı? Elbette bu...

KİMİ (NİÇİN) AFFEDELİM

Nefret ve intikam hissi, bize büyük zarar(lar) verir. Affetmek, geçmişteki olumsuzlukların tesirinden kurtulmak, onların hayatımızı kontrol altında tutmasına son vermektir. Nefretin gittikçe arttığı günümüzde affetmeye her zamankinden...

Muhakemetü'l Lügateyn Nedir?

Ali Şir Nevai’nin yazdığı, kelime anlamıyla “İki dilin kıyaslanması” anlamına gelen Muhakemetü'l Lügateyn’i inceleyeceğiz bu yazımızda.. Muhakemetü'l Lügateyn Nedir? Muhakemetü'l Lügateyn, Orta Asya edebiyatının Çağatay sahasının en...

PROF.DR. Saadettin Yıldız ile Türk Dili,Dil, Kültür ve …

Hocamız saygıdeğer Prof.Dr. Saadettin Yıldız ile "Dil" ve "Edebiyat" üzerine konuştuk. Sorularımıza öyle cevaplar verdi ki ufkumuz açıldı, pek çok şey öğrendik. Bu keyifli sohbeti mutlaka okuyunuz...

NİHAL ATSIZ

Türkçülük ülküsünün büyük önderi, kudretli şâir ve tarihçi Nihal Atsız’ı 11 Aralık 1975 günü, beklenmedik bir anda kaybettik. 1975 yılı içinde Arif Nihat Asya, Necdet...

TÜRKÜ(LERİMİZ) BİZİ SÖYLÜYOR MU(YDU)

Türkünün konusu insan ... İnsanın başından geçenler, insanın başına gelenler, insanların gönül ve ülkü dünyaları ... Bunların dile ve tele gelişi... Türkülerimiz köy köy, oba oba, burcu burcu...

MUSTAFA KUTLU’NUN BİSİKLETİ

-Bayram Kök Bey’e ithafen-Çok değil şöyle elli altmış sene geçmişe gidildiğinde Anadolu çocuklarının en büyük hayallerinden birinin “bisiklet” olduğu görülür. Sizinki gerçekleşti mi bilmiyorum ama...

DEMİRPERDE TOPLUMUNUN İRONİK VE TRAJİK ANLATISI: ÖLÜM H…

Azerbaycan’ın çağdaş yazarlarından Elçin Efendiyev’in (doğumu 1943) büyük romanı Ölüm Hükmü (1989)[1] yalnızca Azerbaycan’ın değil, Türk ve Dünya edebiyatlarının, özellikle de Batı Türkçesinin konuşulduğu coğrafyanın en önemli romanlarından...

TÜRK DİLİNİN GERÇEK SAVUNUCUSU: ÂŞIK PAŞA

Türk dilinin gelişmesi ve yayılmasında büyük hizmetleri bulunan, bu uğurda ölümsüz eserler yazan ilk Türkçeci şairlerimizden Âşık Paşa’nın kimliğini oluşturan başlıca öğe, onun Türk diline...

ŞEHİTLERİMİZ İÇİN

Ben Yemen ağıtlarıyla büyüdüm. Dedem Yemen gazisiydi, gidip de dönebilenlerdendi. Dedemin ağabeyi de Yemen’de şehit olmuştu. Dedem her gün makamıyla Yemen ağıtlarını havalandırırdı:Aman ana… Canım...

İSKENDER PALA’NIN ŞAH VE SULTAN ADLI ROMANINDA HALK BİL…

Çalışmamızın konusu olan Şah ve Sultan romanı, 16. yüzyılda Türk tarihinin en önemli vakalarından olan mezhep ayrılığı ve bu ayrılığın ortaya koyduğu siyasi mücadeleler ile...

FAZE BAYRAKTAR

Zengin folkloru ile, mimarisi ile, gelenek ve görenekleri ile hepsinin üstünde bozulmayan insan karakteri ile otantik Türk kültürünü yaşayan ve yaşatan güzel beldelerimizden biri olan “Kastamonu”da, çeşitli...

GÖNÜL NEDİR BİLİR MİSİNİZ?

Eğer cevabınız “hayır” ise yazıyı okumayı bırakın. Bu gönül yolculuğu başlamadan bitsin. Bu yazı, gönül nedir bilenler içindir. Yalnız burada “bilen” derken Yunus Emre’nin “kuru...

ALİ AKBAŞTA SILA HASRETİ

Ali Akbaş, Türkiye’de hayli zamandır işleyeduran entellektüelleştirme mekanizmasının -tepeden tırnağa- içinden geçtiği halde, Anadolu insanının sıcak, sade, yumuşak yönlerini mizâcının aslî unsurları olarak saklamayı becerebilen...

Bu kategorideki Diğer Yazılar...

Error in function loadImage: The image could not be loaded.

Error in function redimToSize: The original image has not been loaded.

Error in function saveImage: There is no processed image to save.

DEDE KORKUT'U TANIYALIM

Tüm Türk topluluklarının, milletlerinin ortak kültürüdür. Dede Korkut; Dedem Korkut, Korkut Ata, Atam Korkut olarak da bilinir. Kazakistan, Türkmenistan,...

Bir Darbenin Anatomisi

Türk tarihçiliğinin en verimli kalemlerinden Yılmaz Öztuna, artık bir klasik sayılan Bir Darbenin Anatomisi kitabında Sultan Abdülaziz Hân’ın devletin önde gelen...

Sürgünden Soykırıma Ermeni İddialar

Ermeni soykırımı iddiaları değerlendirilirken, söz konusu dönemde Osmanlı Devleti'yle savaş halinde olan devletlerin arşivlerinden alınan belgeleri kullanarak araştırma...

Osman Yüksel Serdengeçti

Osman Yüksel SERDENGEÇTİ1917 yılında Antalya'nın Akseki ilçesinde doğdu. Asıl adı Osman Zeki Yüksel’dır. Serdengeçti dergisinde bu imzayla çıkan yazılarından dolayı bu...

Ruh Adam Romanındaki Uygur Masalını

Metin SAVAŞ

Türk edebiyatının kült romanlarından Ruh Adam’ın başlangıç bölümünde bir Uygur masalı yer alır. Roman kurgusunun bütününün arkaik zeminini teşkil eden bu Uygur...

KALBİN KALBE SECDESİDİR AŞK

Saliha MALHUN

Hiç sizi yaralayanı, öldürmek isteyeni, elinin çamuruna, yüzünün karasına bakmadan affettiğiniz oldu mu? Hayır mı?“Sevgiyi senden öğrendim…” diyor şarkılar… Yalan!...

BAĞLAMAM VAR ÜÇ TELLİ

Ahmet URFALI

Bağlama, Türk’ün gönül dünyasının aynasıdır. Telli tezeneli bağlamanın sesiyle önce titrer kalpler. Adı; yörelere ve boyutlarına göre kopuz, cura, saz, çöğür, dombra,...

BÜYÜK BESTEKÂR, BİR SANAT ANITI: DED

Ali_Alper ÇETİN

Çağların ötesinden billur billur süzülüp gelen bir sanat müziğimiz var. Türk sanatının, Türk zevkinin incelikleriyle bezeli bu müziğin tarihi gelişimi içinde, ölümsüz...

Türk Edebiyatı Karşılaştırmalı Na

Türk Edebiyatında dönemler, nazım şekilleri, nazım birimleri, kafiye şemaları, ölçü ve konu içeren karşılaştırmalı tablo

Âşık Tarzı Türk Halk Şiiri Tablosu

ÂŞIK TARZI TÜRK HALK ŞİİRİ (Âşıklar, ozanlar tarafında saz eşliğinde söylenen şiirlerdir.) (Şair son dörtlükte mahlasını söyler)(Halk şairlerinin şiirlerini topladıkları...

ANKARALI ARABACI İSMAİL VE MUSTAFA KEM

Mustafa Kemal’in anlatacakları daha bitmemişti. Fakat tren yavaş yavaş, kavurucu sıcak içinde bozkırdaki Ankara’ya yaklaşmıştı. Ağustos ayında boncuk boncuk terleyen...

Divan Edebiyatı Nazım Biçimleri

GAZEL: Özellikle aşk, güzellik ve içki konusunda yazılmış belirli biçimdeki şiirlere denir. Beyit sayısı genellikle 5-9 arasında değişir. Gazelin ilk beyti mutlaka...

digertumyazilar

TARİH GEZGİNİ
TARİH GEZGİNİ

Alfabetik

Abdullah SATOĞLU
Ali_Alper ÇETİN
Prof.DR.Hilmi ÖZDEN
Prof.Dr.Muharrem DAYANÇ
Özcan TÜRKMEN
Prof.Dr. Saadettin YILDIZ
"ekâbir : rütbece, görgü ve faziletçe büyük olanlar, devlet ricali, (bkz. büzür-gân). "

Üye Girişi

Kitap mı Yazdınız?

kitapyazma
3153902
Bugün
Dün
Geçen Ay
2729
7696
277047

Your IP: 108.162.245.123
19-07-2019