Edebiyat Dünyamız

Edebî Medeniyet:Ebedî Medeniyet (ISSN 2587-2435)

  
  

kirmiziyazilar 260x400Açıklama"Ben tarihçi değilim, akademisyen hiç değilim; roman yazarıyım sadece. Uzun veya kısa anlatılar kaleme alırım. Uzun ise roman, kısaysa öyküdür yazdıklarım. Muhtelif dergilere denemeler de yazarım. Benim işim yaşanmış gerçekleri anlatmaktan ziyade yaşanması muhtemel olan kurgular üretmektir. Bununla birlikte, iyi bir anlatıcı olabilmem için içerisinde yaşadığım toplumu farklı boyutlarıyla derinlemesine tanımam gerekmektedir. Sadece şiir okuyarak şair olunamayacağı gibi, yalnızca roman okuyarak da başarılı bir romancı olunamıyor. Yazarlık tecrübelerim bana bunu öğretmiştir."

Metin SAVAŞ

Baskı Sayısı   : 1. Basım

İlk Basım Yılı : 2018

Sayfa Sayısı  : 475



ISBN              : 978-605-68183-0-1



"Millî kültürleri bertaraf edip de onların yerine mahallî kültürleri palazlandırıp büsbütün canlandırmak demek küme özseverliğini kayırmak demek değil midir? İşte bu itibarla milliyetçilik meşrudur ve elzemdir. Son sözü dünya edebiyatının çağdaş roman yazıcılarından Milorad Pavic’e bırakalım: “Dünyamızı tek bir biçime, tek bir ideolojiye, tek bir dine, tek bir düşünme ve yaşama biçimine, tek bir kültür modeline indirgememek gerekir. Bu dünyada gerçek yoktur, herkesin kendi gerçeği vardır. Dünyayı tek bir çeşniye indirgemek ölümdür.”

(Kırmızı Yazılar, "Felsefeden Psikolojiye Milliyetçiliğin Meşruiyeti", Sf. 278)

 

***


SATIN ALABİLECEĞİNİZ YERLER:

Kırmızılar Yayıncılık

Kitapyurdu

İdefix

Babil

D&R

Kitap Ambarı

"Bir toplumun en hassas organı inançtır; yani dindir. Şu halde Türk milleti en zayıf yerinden yakalanmalıdır ki güçsüz kılınabilsin. Müslümanlık inancı son derece dirençli olan Türk toplumunu vicdanen bölmenin en kolay yolu ise dinsel ayrıştırmadır. Türkiye’deki tarikatların köklü geçmişleri vardır ama bugünkü cemaatler türedi unsurlardır. Tarikatların yozlaşmışlığı veya çağımızın şartlarına uyum sağlamaktaki yetersizlikleri bir yana, türedi cemaatler Türk toplumunun ortak vicdanına sızarak zihinsel parçalanmaya yol açmışlardır. Öyle ki, ümmetin birliği şeklindeki söylemlerine karşın bu cemaatler birbirlerini öteki olarak hasımlaştırmışlardır ve mescitlerini bile ayırma cüretine gitmişlerdir. Oysaki ümmet tek ise, ibadetgâh da tek olmalıdır; ‘bizim cami – sizin cami’ şeklindeki yaklaşım ümmet esprisine kökten aykırıdır. Meseleyi bu bağlamda değerlendirdiğimizde cemaatçilik demek ümmette bölücülük demektir."

(Kırmızı Yazılar, "Ortak Vicdanın Parçalanması ve Toplumsal Bölücülük", Sf. 300)



  • Anlatı Sanatlarında Arketipler 17
    Aspidistra 22
    Bergson’un Hayat Hamlesi ve Yaratıcı Roman 27
    Beşir Güner’in Bozgunu 33
    Bir Aşk Serüveni 40
    Edebiyat Eserinde Psikolojik Ve Sosyolojik Zemin Bağlamında Sanatçının Tavrı 49
    Anlamın Egemenliği: 55
    Edebiyat ve İsyan 55
    Edebiyat ve Rüya 59
    Dâhiler ve Deliler 63
    Peyami Safa ve Romancılığı 69
    Postmodern Roman Anlayışı 74
    Postmodern Roman ve Haz 79
    Roman Sanatı Nedir ve Niçin Roman Okumalıdır 82
    Niçin Roman Okuyoruz? 93
    Roman Sanatı: Yalan mı Yoksa Gerçek mi? 97
    Roman Sanatının Araf’taki Duruşu 101
    Romanda Diyalog ve Gerçekçilik 105
    Kadıköyü’nün Romanı 112
    Sanat Eseri Yoluyla Kendimizi Aldatmak 119
    Sanat Niçin Gereklidir? 124
    Sanat Niçin Yıkıcıdır? 129
    Sanat ve Sanatçı Bir Toplum Gerçeğidir 133
    Sanat ve Sanatçı Karşısında Toplum 136
    Sanatçının Psikolojisi 140
    Yoğunlaşmış Hayat, Kolektif Birey 144
    Sanatta Mekanik Üretim, Recep İvedik ve Yoz-Kültür 148
    Tanpınar’ın Huzur Adlı Romanında Ayna Motifi 152
    Tanpınar’ın Huzur Adlı Romanından 157
    İki Kadın Portresi 157
    Saatleri Ayarlama Enstitüsü 166
    Tanpınar’la Sanal Sohbet 183
    Türk Romanı Niçin Güdük Kaldı 199
    Türk Romanının Uçbeyleri 207
    Cuma Günü, Akşam… 213
    Ölüm Hükmü 217
    Selçuklular Zamanında Türkiye Tarihi veya Nasıl Yazar Oldum 230
  • YENİ KAPİTALİZM (POSTMODERNİZM) 
    Anlamsızlık veya Kösem Sultan’ın Şampuanı 237
    Gelenekten Postmodern Düzene Kadın 243
    Gökdelen ve Mekânın Poetikası 248
    Kıyamet ve Canlı Yayın 255
    Kurmaca Bir Karakter Olarak 259
    Süpermen Kimdir? 259
    Mekanik Hayat – Mekanik Zaman 263
    Panoptikon ve Sosyal Medya 266
    Postmodern Birey 271
    Postmodern Hayat Nedir? 276
    Postmodern Toplum ve Tüketim Çılgınlığı 280
    Tüketim Kültürü Bir Din Midir? 284
    Postmodern Tuzaklar ve Entelektüel Anlamsızlık 288
    Unutma Uygarlığı 293
    Yaratıcı Yıkım Fırtınası 296
  • MİLLİYETÇİLİK-SİYASET-KÜLTÜR-MEDENİYET 
    Felsefeden Psikolojiye Milliyetçiliğin Meşruiyeti 302
    “Hep Birlikte Türk Milletiyiz” Sloganı veya Hareketsizliğe Direnç 311
    Ütopik Vatanseverlik mi Yoksa Akılcı 315
    Milliyetçilik mi? 315
    Kırım Bir Kızılelmadır 320
    Medeniyet ve Kapalı Kültür 324
    Milliyetçiliğin İki İtici Gücü: Kaygı ve Arzu 328
    Ortak Vicdanın Parçalanması ve Toplumsal Bölücülük 332
    Roman Sanatının Milletleşme Sürecine Katkısı 337
    Söylem ve Eylem 342
    Durağanlık ve Tekâmül 346
    Toplumsal Hafızayı Bulandırma Operasyonu Bağlamında Balıkesir Şehri Örneği 349
    Ergenekon’dan Teşkilat-I Mahsusa’ya 355
    Değerlerin Değersizleştirilmesi Operasyonu 355
    Göçlerin ve Katliamların Dayanılmaz Gerçekliği Üzerine Kısa Bir Değini 360
    Türkçemizin Hafızası 366
    Türk’üm, Emekliyim… 372
    Umay Ana’dan Ergenekon’a Vatan Nedir? 376
    Vatan Endişesi ve Cehalet 380
    Millet İradesinin Hayatî Gerekliliği 384
    Medeniyetin Temeli Olarak Hoşgörü ve Türk Bayrağı 388
    Erdemli Medeniyet Tasarımı Olarak: Simeranya 392
    Cesaret, Despotluk, Dogma ve Fanatizm 403
    İnsanda Cinsiyet Meselesi - 1 408
    İnsanda Cinsiyet Meselesi - 2 414
    Öteki’nin Gerekliliği Üzerine 419
    Türkiye ve Batı Türklüğü - 1 425
    Türkiye ve Batı Türklüğü - 2 433
    Türkiye ve Batı Türklüğü - 3 439
    Türkiye ve Batı Türklüğü - 4 445
    Sanattan Hafızaya Türkistanlılık Şuuru 451
  • TEOLOJİ-PSİKOLOJİ-MİTOLOJİ 
    Bağlayıcı Realite veya Gizli Şirk 457
    Güçsüz İdealler ve Ahlaki Baskı 460
    İslâmiyet Öncesi Türk Destanlarında Saf Din Unsurları 465
    Kutsal ve Dindışı 478
    Medenî Yetersizlik ve Dinsel Sapkınlık 482
    Evrim Teorisi ve Dogmatik Tavır 490
    Metaforların Kıskacında İnsanlaştırılan Tanrı 494
    Yahudilikte Zaman Algısı ve Siyonizm 499
    Cennet’in Zamanı ve Cennet’in Şuuru 503
    Zamanı Tanrı Yaşar 508
    Hayat Tecrübemiz Araf Mıdır? 512
    Gurbet, Dünya, Kozmik Evren ve Cennet Hayatı 515
    Gurbet, Dünya, Kozmik Evren ve Cennet Hayatı 518
    Sanattan Bilime, Ruhtan Hücreye Parçalanma İlkesi 521
    Kötülüğün İki Derecesi: 526
    Şeytanlaşma ve İblisleşme 526
    Nesefî’den Dostoyevski’ye Kötülüğü Anlamak 529
    İçimizdeki Canavar: Tepegöz 533



Yazar AdıMetin SAVAŞ

Bu yazarın diğer makaleleri

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

Cengiz Aytmatov ve Kızıl Elma

Aytmatov ,Cengiz (d. 12 Aralık 1928 , Şeker Kırgız ÖSSC) , yazar , çevirmen ve gazeteci.             Yazarlığa 1952’de başladı , 1959’da Kırgız’da Pravda muhabiri oldu. Povesti gor...

ANKARALI ARABACI İSMAİL VE MUSTAFA KEM

Mustafa Kemâl’in sabah ilk işi kendi maaşından yahut gerekirse borç alarak Arabacı İsmail Efendiye bir at alıp hediye etmekti[1]. Sabah ona zor olmuştu....

OĞUZ HAN DESTANIN İSLÂMÎ VARYANTI

Oğuz Kağan Destanını Anlatan Kaynaklar Oğuz Kağan destanını anlatan başlıca iki kaynak bulunmaktadır.   Bunlardan birincisi yazarı bilinmeyen ve bir Uygur...

DEDE KORKUT KİTABINDA ALKIŞLAR VE KARG

Türkiye Türkçesinde "bir şeyin beğenildiğini, onaylandığını anlatmak için el çırpmak"2 anlamında kullanılan alkış kelimesi, ulaşabildiği en eski Türkçe...

Yıl 1949... Yaz aylarından bir gün Kayseri’nin Hisarcık kasabasında gezerken, bir gazete parçası ilişti gözüme. Günlerdir gazete yüzü görmediğim için...
Barış Müstecaplıoğlu Barış Müstecaplıoğlu Osmanlı Cadısı’nda uçan arabalarla leventleri, robotlarla semazenleri sıradışı bir kurguda ustalıkla buluşturuyor. Osmanlı sularında sefere çıkan Haymanalı Süleyman...
Şevket Adnan Şenel’in Mostar Tarih Romanı Yarışmasında birincilik ödülünü alan “Selanik İçinde Salâ Okunur” adlı romanı beş asırlık Osmanlı toprağı...
Siyasî, dinî ve/veya ekonomik hedeflere ulaşmak amacıyla sivillere; resmî, yerel ve genel yönetimlere yönelik baskı, yıldırma ve her türlü şiddet...
Hâl’e bürünmüş anlamayı” ne vakit kaybettiğimizi merak ediyorum… Yahya Kemâl’in “Yârab bana bir ses yaratan kudreti ver!” derken aklım Şeyh Edebâli’nin...
İLHAN GEÇER

İLHAN GEÇER

02.12.2018
Sanat ve edebiyat dünyamızın en renkli şairlerinden biri İlhan Geçer, bir kitabına ismini verdiği “Bir Bulut Geçti” şiirinde: Bir bulut geçti...
Eskiler çok yazan, çok üreten verimli yazarlara doğurgan anlamına gelen ‘’velut’’ sözcüğünü sıfat olarak verirlerdi. Türk ve dünya edebiyatında kendini...
Ferîdüddin Attâr veya tam adıyla Ebu Hamid Ferîdüddin Muhammed bin Ebu Bekr İbrahim Nişaburî, İranlı mutasavvıf, şair. Hekim ve eczacı...
“Gel ey kardeş Hakkı bulayım dersenBir kâmil mürşide varmayınca olmazRasulün cemalin göreyim dersenBir kâmil mürşide varmayınca olmaz.” Ne zaman bu sözleri...
Söz sultanlarının yanında söz söylemek baş yarardı. İki dinleyip bir konuşmayınca ne dediğimizin farkına varamazdık. Ağzının içine baktığımız insanlar vardı. Ağzının...
Hezârfen…Bin fen sâhibi…Yeryüzü bu kelimelerin kalbini hangi târihten beri kaybetti bilemiyorum. Ancak şu an bir şey var bizi kelimelerin ruhundan...
Usûlî XVI. yüzyıl divan şairlerin en tanınmışlarından biridir. Her divan şairinin olduğu gibi Usûlî’nin de kendine has bir dili bulunmaktadır.
Tarih; okumasını bilenler için her duruma, her konuya uygun düşecek ibretlik derslerle doludur. Mehmet Akif Ersoy bu olguyu ölümsüz dizeleriyle...
İnsan, camdan bir fanus gibi çabucak kırılıyor en ince yerinden. Sahi bu kadar kolay mı kırmak? Yoksa bazen biz de...
(XIV. YÜZYIL) Nîgârım dilberim yârim nedîmim mûnisim cânım Refîkim hem-demim ömrüm revânım derde dermânım Sevgilim, dilberim, yârim, alışığım, canım; Yoldaşım, ayrılmazım, ömrüm, ruhum, derde...